ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ arrow ΒΑΜΒΑΚΙ arrow ΘΟΡΥΒΟΣ: Αυτός ο μεγάλος «εχθρός»
no module

 
ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΚΟΑ ΒΑΜΒΑΚΟΣ
ΝΕΑ ΚΑΠ ΑΠΟ ΤΟ 2006
ΤΙΜΕΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΛ/ΡΓΕΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ
Agro ΒΟΥΛΗ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ NEWS
Για να λαμβάνετε το Cotton-net.gr "NEWS" με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, συμπληρώστε στο πεδίο το email σας: Μάλιστα, επιθυμώ να εγγραφώ στον κατάλογο διευθύνσεων του Cotton-net.gr
ΚΑΙΡΟΣ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΚΛΙΚ ΕΔΩ...
Στα αγαπημένα
Αρχική σελίδα
ΣΕ ΣΥΝΔΕΣΗ
Εχουμε 16 φιλοξενούμενους σε σύνδεση
ΘΟΡΥΒΟΣ: Αυτός ο μεγάλος «εχθρός» Εκτύπωση E-mail
13 02 2006

ΘΟΡΥΒΟΣ: Αυτός ο μεγάλος «εχθρός»

 

Η πόλη του Κιλκίς είναι ένα αναπτυσσόμενο μικρού μεγέθους αστικό κέντρο που παρουσιάζει έντονα αυξητικές οικιστικές και πληθυσμιακές τάσεις πλησιάζοντας ίσως και οριακά ξεπερνώντας έναν πραγματικό πληθυσμό της τάξης των 30.000 κατοίκων. Κατά συνέπεια αν και θεωρείται ως «ήσυχη» γενικά πόλη το πρόβλημα της έκθεσης σε υψηλές στάθμες θορύβου, όπως και σε άλλα αστικά κέντρα, αρχίζει να διογκώνεται λόγω της μορφής της πόλης που παρουσιάζει πυκνή δόμηση, με λίγους σχετικά ελεύθερους χώρους και χώρους πρασίνου και με συνεχή πολλαπλασιασμό του αριθμού των ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι με τη βελτίωση της τεχνολογίας αυτοκινήτου των τελευταίων δύο δεκαετιών, ο εκπεμπόμενος θόρυβος ανά αυτοκίνητο μειώθηκε σημαντικά αλλά το συνολικό πρόβλημα της ηχητικής όχλησης αυξήθηκε λόγω αύξησης του στόλου των αυτοκινήτων αλλά και της κυκλοφορίας.

Τελικά τι είναι όμως ο θόρυβος και πως τον μετράμε; Θόρυβος είναι ο ανεπιθύμητος ή επιβλαβής ήχος. Τα δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά του είναι η συχνότητα που μετριέται σε κύκλους ανά δευτερόλεπτο (Hz) και η ένταση που μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB). Μιλώντας με αριθμούς θα πούμε ότι η συνήθης συζήτηση είναι 60dB, η πυκνή κυκλοφορική κίνηση είναι 80 dB ενώ στάθμες θορύβου άνω των 140 dB προκαλούν πόνο στο αυτί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει μεγάλη σημασία στο πρόβλημα του θορύβου και με βάση πρόσφατη Κοινοτική Οδηγία που θα εφαρμοστεί από αρχές 2006 θέτει ως ημερήσια(8 ώρες) οριακή τιμή έκθεσης τα 87 dB.

Το πρόβλημα του θορύβου αποτελεί πλέον κοινό τόπο ότι επιφέρει υποβάθμιση του περιβάλλοντος αλλά και αρνητικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία(σωματική και ψυχική). Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι:

·         Αυξάνει το άγχος και μειώνει την αυτοσυγκέντρωση

·         Επιτείνει το καθημερινό στρες

·         Συμβάλλει στις καρδιακές παθήσεις

·         Προκαλεί βλάβες στο ακουστικό σύστημα

·         Μειώνει την παραγωγικότητα και οδηγεί σε αύξηση των ατυχημάτων

Όσον αφορά την πόλη μας επισημαίνουμε ότι ο κυκλοφοριακός θόρυβος είναι ιδιαίτερα έντονος τις ώρες αιχμής στις δύο κεντρικές αρτηρίες(Βενιζέλου & 21ης Ιουνίου) και στο κέντρο. Η ανεξέλεγκτη στάθμευση με τον τρόπο που βολεύει ατομικά τον καθένα αλλά κάνει δύσκολη την ζωή των άλλων οδηγεί σε εκνευρισμό και κορναρίσματα αναγκάζοντας τους τροχονόμους να παίζουν το ρόλο του κακού. Ευτυχώς σημαντική ανακούφιση στο πρόβλημα έχει δοθεί με την χρήση των δύο περιμετρικών της πόλης δρόμων που βοηθούν στην εκτροπή των βαρέων οχημάτων και την πεζοδρόμηση κάποιων κεντρικών οδών. Επίσης σημαντική συμβολή στη μείωση του προβλήματος έχει δώσει η Δυτική περιφερειακή οδός από όπου γίνεται η διέλευση όλων των βαρέων οχημάτων από και προς τη βιομηχανική περιοχή Σταυροχωρίου. Έτσι λοιπόν πρόβλημα βιομηχανικού θορύβου λόγω σωστής χωροθέτησης της ΒΙΠΕ δεν υφίσταται ενώ κάποιες βιοτεχνικές δραστηριότητες χαμηλής όχλησης εντός της πόλης είναι τοποθετημένες κατά κύριο λόγο στις παρυφές αυτής και μακριά από τις περιοχές αμιγούς κατοικίας συμβάλλοντας με τη σειρά τους στην άμβλυνση του προβλήματος. Η κύρια λοιπόν πηγή πρόκλησης κυκλοφοριακού θορύβου προέρχεται από τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες και το συγκεκριμένο πρόβλημα μπορεί να βελτιωθεί με μέτρα περιορισμού(ελέγχου) του θορύβου τόσο προληπτικά όσο και κατασταλτικά. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι οι φίλοι μοτοσικλετιστές καλό θα είναι να απαλλαγούν από τη νοοτροπία να θεωρούν τη «μαγκιά» ανάλογη του θορύβου που βγάζει η εξάτμισή τους.

Πέραν όμως του κυκλοφοριακού που είναι η κύρια πηγή πρόκλησης θορύβου, σε αυξημένες στάθμες θορύβου συμβάλλει και ο έντονος θόρυβος από κέντρα διασκέδασης και καφετέριες(αφορά βασικά τον πεζόδρομο της 25ης Μαρτίου). Το θέμα έχει επανειλημμένα δημιουργήσει εντάσεις μεταξύ των επιχειρηματιών και των κατοίκων της περιοχής χωρίς να έχει δοθεί αποτελεσματική μέχρι στιγμής λύση. Η αποσπασματική αντιμετώπιση του θέματος και τα μέτρα αστυνόμευσης σε περιόδους όξυνσης του προβλήματος δεν μπορούν να οδηγήσουν σε πραγματική λύση του.

Με δεδομένη λοιπόν την ανάγκη απόλαυσης των ήπιων ρυθμών ζωής που αποζητά ο κάτοικος της περιφέρειας(που ουσιαστικά στηρίζει ένα αποκεντρωμένο μοντέλο ανάπτυξης) απαιτείται αφενός μεν σεβασμός αυτού του δικαιώματός του και αφετέρου κοινή προσπάθεια όλων μας προς αυτή την κατεύθυνση. Σε κάτι τέτοιες λεπτομέρειες άλλωστε στηρίζεται η ποιοτική αναβάθμιση της καθημερινότητάς μας.

 

Κομπατσιάρης Αντώνης- Γεωπόνος

Πετρίδης Παύλος-Μηχ/λόγος Μηχ/κός

All rights reserved. Copyright © 2005 by Cotton.Net
Powered by D.T. CdMania WDG
Οι χρήστες της παρούσας ιστοσελίδας αποδέχονται πλήρως τους [ΟΡΟΥΣ]
και αναγνωρίζουν ότι θα δεσμεύονται από αυτούς σε κάθε χρήση της.Για κάθε διαφορά, αρμόδια είναι τα Δικαστήρια Σερρών.
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

Κατασκευή ιστοσελίδων Thess-Website