ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ |
---|
Μ. Παπαδόπουλος: «Η Ελλάδα κερδίζει τη μάχη της ποιότητας!» |
15 05 2009 | |
Ομιλία του Υφυπουργού
Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου στη Διεθνή Συνάντηση «Greece Reaching Global Markets:
International Meeting on Food & Beverages» στη Βέροια Μ. Παπαδόπουλος: «Η
Ελλάδα κερδίζει τη μάχη της ποιότητας!» Στη Διεθνή Συνάντηση «Greece Reaching Global Markets: International Meeting of Food & Beverages» στη Βέροια, βρέθηκε και απηύθυνε ομιλία
ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης &
Τροφίμων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου
Ελλάδος. Στο πλαίσιο της ομιλίας του, ο κ. Παπαδόπουλος, δήλωσε τα
παρακάτω: «Ξεκινώντας λοιπόν,
θα ήθελα να συγχαρώ το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, τη Νομαρχιακή
Αυτοδιοίκηση Ημαθίας και το Επιμελητήριο Ημαθίας για την πρωτοβουλία να
διοργανώσει την 3ήμερη αυτή εκδήλωση αφιερωμένη στις Παγκόσμιες Αγορές
Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων.Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι σήμερα
σΆ αυτήν τη σπουδαία συνάντηση, με την ιδιότητα του Υφυπουργού Αγροτικής
Ανάπτυξης & Τροφίμων.» «Η πρωτοβουλία αυτή,
δίνει μία πολύ σημαντική ευκαιρία προώθησης των αγροτικών προϊόντων και
τροφίμων της χώρας μας, στις αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών (ΗΠΑ), της Ινδίας, της
Κίνας, της Ρωσίας και της Ουκρανίας, των οποίων εκπρόσωποι είναι σήμερα κοντά
μας.» «Απώτερος στόχος μας, είναι η
καλλιέργεια στενών και αμοιβαία επωφελών σχέσεων, σχέσεων εμπιστοσύνης με τις
χώρες αυτές, με τους παραγωγούς, με τους ανθρώπους τους. Και στο πλαίσιο
αυτό, τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν μια σημαντική γέφυρα
επικοινωνίας και ειλικρινούς συνεργασίας με αυτά τα κράτη και τις δυναμικές
αγορές τους. Οι δράσεις της εκδήλωσης είναι ιδιαίτερης σημασίας, όχι μόνο για
τις παραγωγικές & μεταποιητικές επιχειρήσεις αγροτικών προϊόντων και
τροφίμων αλλά και τον ίδιο τον αγροτικό πληθυσμό, τους αγροτικούς
συνεταιρισμούς και τις ενώσεις και τέλος όλους τους εμπόρους και εξαγωγείς της
χώρας μας. Θα έχουμε την ευκαιρία και τη δυνατότητα, να ανταλλάξουμε απόψεις
και ιδέες, να γίνουν προτάσεις με φορείς, επιχειρηματίες και εκπροσώπους άλλων
χωρών στον τομέα αυτό.» «Είναι γνωστό, ότι
στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης και του διαρκώς εντεινόμενου
οικονομικού ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα, οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι
αποτελούν ταυτόχρονα και μοναδικές ευκαιρίες. Χαρακτηριστικό και επίκαιρο παράδειγμα είναι η δυναμική οικονομική
ανάπτυξη χωρών όπως η Κίνα και η Ινδία Όσοι διακρίνουν σε αυτή την ανάπτυξη,
μόνο κινδύνους, λόγω των πετυχημένων ανταγωνιστικών στρατηγικών χαμηλού κόστους
που ακολουθούν οι παραπάνω χώρες, βλέπουν μόνο τη μια
όψη της πραγματικότητας. Η άλλη, είναι οι σημαντικότατες ευκαιρίες ανοίγματος
νέων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα και ιδιαίτερα τα αγροτικά.» «Και τούτο, γιατί η ταχεία οικονομική ανάπτυξη αυτών των
χωρών, συνοδεύεται από μια σταδιακή αλλαγή του διατροφικού προφίλ των κατοίκων
τους, προς τα ευρωπαϊκά διατροφικά πρότυπα. Στο πλαίσιο αυτό, τα ποιοτικά
ελληνικά αγροτικά προϊόντα και ειδικά αυτά που αποτελούν τη βάση της
μεσογειακής διατροφής, έχουν μια μοναδική ευκαιρία για ανάδειξη. Εξάλλου,οι
επιλογές ανταγωνιστικότητας, δηλαδή οι όροι με τους οποίους θα εκτεθούμε στις
διεθνείς αγορές, είναι σχεδόν μονόδρομος και αυτός ο δρόμος είναι η επιλογή της
ποιότητας.» «Γιατί είναι φανερό,
ότι στο νέο παγκοσμιοποιημένο σκηνικό, δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε με όρους
χαμηλού κόστους τα προϊόντα που παράγουν οι αναπτυσσόμενες χώρες.Από την άλλη,
δεν είναι ακόμη ρεαλιστικό, να μιλάμε για εξαγωγικές επιδόσεις στη βάση της
υψηλής τεχνολογικής εξειδίκευσης. Έτσι, η ποιότητα είναι ο μόνος εφικτός δρόμος
συμμετοχής μας στις αγορές των διεθνώς ανταλλάξιμων προϊόντων.» «Ένας δρόμος
ανηφορικός, κοπιαστικός, αλλά με πολλά οφέλη για όλους: για τους εργαζόμενους
και τα εισοδήματά τους, το εμπορικό ισοζύγιο, την οικονομική ανάπτυξη του
τόπου.» «Η ελληνική γεωργική
και κτηνοτροφική παραγωγή είναι εξαιρετικής ποιότητας. Σε όλα τα διεθνή
συνέδρια σχετικά με τη διατροφή, γίνεται αναφορά στην ποιότητα και την υψηλή
διατροφική αξία των ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Η εγχώρια παραγωγή των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων, είναι ένας
ανεκτίμητος διατροφικός θησαυρός, λόγω της ποιότητας και της διατροφικής αξίας
τους. Δεν είναι, άλλωστε τυχαίο, ότι τα ελληνικά προϊόντα κυριαρχούν στη
μεσογειακή διατροφή.» «Επιπλέον, η Ελλάδα
παρουσιάζει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες χώρες, όσον αφορά τη
βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, λόγω των ευνοϊκών εδαφοκλιματικών συνθηκών,
των πλούσιων φυσικών πόρων των ορεινών και ημιορεινών περιοχών, της πλούσιας
βιοποικιλότητας της χλωρίδας με σημαντικό αριθμό ενδημικών φυτών στα διάφορα
γεωγραφικά της διαμερίσματα. Η τοπική ποικιλομορφία της Ελλάδας δεν
αντανακλάται από τα ιδιαίτερα έθιμά της μόνο αλλά και από τα ιδιαίτερα προϊόντα και τις γεύσεις της.» «Ο ανταγωνισμός που στηρίζεται στην
ποιότητα, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του περιβάλλοντος, στο πλαίσιο
του οποίου καλούνται να δραστηριοποιηθούν οι ελληνικές αγροτικές επιχειήσεις
και γενικότερα η ελληνική αγροτική παραγωγή και οικονομία. Για την
ανταγωνιστικότητα των γεωργικών προϊόντων, απαιτείται η διασφάλιση της
αποτελεσματικής προστασίας και κατοχύρωσης των προϊόντων πιστοποιημένης
ποιότητας με γεωγραφικές ενδείξεις (ΠΟΠ και ΓΕΠ) καθώς και η αποδοχή της
σήμανσης των τροφίμων που σχετίζεται με τον έλεγχο της υγιεινής αυτών.» «Στη γενική οικονομία προωθείται η ανακατανομή της παγκόσμιας
παραγωγής με βάση το συγκριτικό πλεονέκτημα κάθε χώρας. Η Ελλάδα θα πρέπει να κερδίσει τη μάχη της ποιότητας. Η Ελλάδα κερδίζει
τη μάχη της ποιότητας!! Κερδίζει τη μάχη του ποιοτικού και διαφοροποιημένου
προϊόντος, των εξειδικευμένων αγορών υψηλών απαιτήσεων, των καταναλωτών με
απαιτήσεις… «Σήμερα, σε πολλές
αγορές, η ποιότητα δεν αποτελεί απλά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά
ανταγωνιστική προϋπόθεση για την είσοδο και την παραμονή μιας επιχείρησης σε
μια απαιτητική αγορά. Η μετατόπιση από τον ανταγωνισμό τιμών στον ανταγωνισμό
ποιότητας, αποτελεί για τις επιχειρήσεις μία αναγκαστική στρατηγική επιλογή.
Ασφαλώς, η ποιότητα είναι μια πολυσύνθετη έννοια που αγκαλιάζει όλες τις πτυχές
της επιχειρηματικής και οικονομικής δραστηριότητας.Από το σχεδιασμό και την
παραγωγή αγαθών, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, έως τη συνολική λειτουργία και
διοίκηση των επιχειρήσεων.» «Χρειάζεται λοιπόν, επέμβαση και εξορθολογισμός σε όλη την «αλυσίδα
αξίας» της αγροτικής παραγωγής, καινοτόμες μέθοδοι οργάνωσης και διαχείρισης
αγροτικών εκμεταλλεύσεων, αναβάθμιση ανθρώπινου δυναμικού, υψηλή ποιότητα
αγροτικών προϊόντων, συσκευασία, πιστοποίηση, τυποποίηση, αναζήτηση και «δημιουργία» νέων αγορών. Και
αυτά ακριβώς κάνουμε!» «Μέσα στους άξονες αυτούς, κινούμαστε ως Πολιτική Ηγεσία του
Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Η διασφάλιση της προστασίας και
κατοχύρωσης των προϊόντων πιστοποιημένης ποιότητας με γεωγραφικές ενδείξεις
προέλευσης αποτελεί παράγοντα αποφασιστικής σημασίας για την επίτευξη των
στόχων μας. Το Υπουργείο προωθεί μια νέα
αντίληψη για την αγροτική επιχειρηματικότητα, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και
στην τυποποίηση των αγροτικών προϊόντων και υλοποιώντας δράσεις που στοχεύουν
στην εξωστρέφεια του αγροτικού κλάδου.» «Σημαντικό ρόλο
παίζουν επίσης, η χορήγηση κινήτρων μέσα από πολυμορφικά προγράμματα Αγροτικής
Ανάπτυξης, ο προσανατολισμός σε καλλιέργειες πιο προσοδοφόρες και αποδοτικές, η
ενίσχυση της καλλιέργειας προϊόντων ποιότητας και οι αγροτουριστικές
δραστηριότητες. Επίσης, η ανάπτυξη και ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
τυποποίησης και συσκευασίας αγροτικών προϊόντων, είναι χαρακτηριστικά μέτρα τα
οποία, θα έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στην προσπάθεια αυτή. Επιπλέον, οι νέοι αγρότες στηρίζονται με
πολλούς τρόπους και καλούνται να παίξουν κυρίαρχο ρόλο στην αγροτική
δραστηριότητα. Στόχος μας είναι, να δημιουργήσουμε επαγγελματίες αγρότες στο
πλαίσιο μιας πολύ-λειτουργικής γεωργίας μέσω ενίσχυσης της εκπαίδευσης και,
κατά κύριο λόγο τη δημιουργία συνεχούς ροής γνώσης και πληροφορίας στους
απασχολούμενους και ιδιαίτερα στους νέους αγρότες.» «Είναι γνωστό ότι, ο
κλάδος των τροφίμων και ποτών αποτελεί πλέον τον τομέα με την υψηλότερη συμβολή
στις ελληνικές εξαγωγές.Οι Περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας, της Αττικής
και της Πελοποννήσου αντιπροσωπεύουν το 70% του συνολικού εξαγωγικού εμπορίου
αγροτικών προϊόντων της χώρας. Θέλω να επισημάνω, ότι οι εξαγωγικές επιδόσεις,
ιδιαίτερα σε σχέση με τις εισαγωγικές, δηλαδή το εμπορικό ισοζύγιο, συνιστούν
τον καθρέφτη της ανταγωνιστικότητας μιας χώρας. Η βελτίωση λοιπόν, του
ισοζυγίου αγροτικών προϊόντων αποτελεί μόνιμη επιδίωξή μας.» «Τέλος, θέλω να τονίσω, ότι η
ελληνική πλευρά έχοντας την πεποίθηση ότι προσφέρει στις διεθνείς αγορές
προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας και διατροφικής αξίας, έχει ταυτόχρονα και την
αξίωση για την ανταπόκριση από τις φιλοξενούμενες χώρες.» |