ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ |
---|
1,6 εκ. ? για την προβολή και την προώθηση των εξαγωγών ποιοτικών Ελληνικών αγροτικών προϊόντων |
08 04 2009 | |
Την χρηματοδότηση 67
επιχειρησιακών σχεδίων συνολικής δαπάνης 1.680.091 ? (επιχορήγηση
1.221.660 ?), που αφορούν
στην προβολή και την προώθηση ελληνικών αγροτικών προϊόντων υψηλής
ποιότητας και διατροφικής αξίας στις μεγάλες διεθνείς αγορές, ενέκρινε με
απόφασή του ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σωτήρης Χατζηγάκης.
Πρόκειται για πρωτοποριακές
δραστηριότητες στον τομέα των τροφίμων και των ποτών, οι οποίες υλοποιούνται
από πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην περιφέρεια και συλλογικούς φορείς
στους τομείς της εμπορίας και μεταποίησης των γεωργικών προϊόντων. Τα 67 επιχειρησιακά σχέδια (που
αφορούν σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως της Πελοποννήσου, της Κρήτης, των
νησιών του Αιγαίου, της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου κ.α.) αποτελούν
ένα μέρος, από το σύνολο ανάλογων δράσεων, που έχει αποφασίσει να προωθήσει και
να χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ο Υπουργός κ. Σωτήρης
Χατζηγάκης δήλωσε τα εξής: «Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχουμε
θέσει ως πρωταρχικό στόχο της στρατηγικής τους την βελτίωση της ποιότητας των
αγροτικών προϊόντων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
και τις δυνατότητες για εξαγωγές μέσα στις σύγχρονες διεθνείς συνθήκες.
Προς το σκοπό αυτό χαράσσονται συντονισμένες πολιτικές, όπως για την προβολή και
προώθηση των ποιοτικών αγροτικών μας προϊόντων. Υπηρετούμε τον στόχο αυτό με σταθερότητα
και αποφασιστικότητα. Το πρόγραμμα αυτό, όπως και άλλα που θα ακολουθήσουν,
εντάσσεται στην προσπάθεια για την προώθηση των ποιοτικών ελληνικών αγροτικών
προϊόντων στις μεγάλες διεθνείς αγορές». Η χρηματοδότηση των ανωτέρω επιχειρησιακών σχεδίων
υλοποιείται στο πλαίσιο του Μέτρου 4.3 (Προώθηση Εξαγωγών και Συλλογικοί
Φορείς) του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης – Ανασυγκρότησης
της Υπαίθρου 2000-2006 (ΕΠΑΑ-ΑΥ). Ενέργειες που ενισχύονται μέσα από αυτό το μέτρο
περιλαμβάνουν δαπάνες προετοιμασίας δράσεων εξαγωγών (εκτύπωση εντύπων, έρευνες
αγοράς κλπ), καθώς και κυρίως ενέργειες συμμετοχής σε εκθέσεις, παράλληλες
εκδηλώσεις κλπ. Επίσης ενισχύονται δαπάνες που αφορούν την εμπορία προϊόντων
ποιότητας (αιτήσεις για ΠΟΠ, ΠΓΕ κλπ), συστήματα διασφάλισης ποιότητας και
περιβαλλοντικής διαχείρισης κ.α. Στο πλαίσιο του Μέτρου 4.3 «Δράσεις για προώθηση
εξαγωγών και συλλογικοί φορείς» του Ε.Π. Αγροτικής Ανάπτυξης – Ανασυγκρότησης
αυτής Υπαίθρου (ΕΠΑΑ-ΑΥ) 2000-2006, που αφορά δράσεις προβολής και προώθησης
αγροτικών προϊόντων σε αγορές - στόχους, έχουν εγκριθεί συνολικά καθΆ όλη την
προγραμματική περίοδο 678 σχέδια,
συνολικού προϋπολογισμού Στο πλαίσιο του
ΓΆ ΚΠΣ υλοποιούνται πολλά προγράμματα προβολής και προώθησης των ποιοτικών
αγροτικών μας προϊόντων στις εγχώριες και διεθνείς αγορές. Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι η χώρα μας στο
πλαίσιο των κανονισμών της Ε.Ε. 1346/05 και 1071/05, για την προώθηση των
αγροτικών προϊόντων, απορροφά ένα σημαντικό ποσοστό (πάνω από 10%) του
συνολικού προϋπολογισμού της Ε.Ε. των 27. Βάσει των Κανονισμών αυτών της Ε.Ε.,
ειδικότερα προγράμματα προωθούνται για διάφορα προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, τα
μήλα, τα αυγά, τα μεταποιημένα ροδάκινα, την πατάτα Νευροκοπίου, τα κοτόπουλα,
τον κρόκο, τη μαστίχα, τα αποξηραμένα σύκα, την επιτραπέζια ελιά και τα τυριά
ΠΟΠ, το κρασί, τα μεταποιημένα φρούτα κ.α. |