ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΔΙΑΦΟΡΑ arrow ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ arrow Το ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας για την παράνομη διακίνηση Λιπασμάτων
no module

 
ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΚΟΑ ΒΑΜΒΑΚΟΣ
ΝΕΑ ΚΑΠ ΑΠΟ ΤΟ 2006
ΤΙΜΕΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΛ/ΡΓΕΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ
Agro ΒΟΥΛΗ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ NEWS
Για να λαμβάνετε το Cotton-net.gr "NEWS" με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, συμπληρώστε στο πεδίο το email σας: Μάλιστα, επιθυμώ να εγγραφώ στον κατάλογο διευθύνσεων του Cotton-net.gr
ΚΑΙΡΟΣ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΚΛΙΚ ΕΔΩ...
Στα αγαπημένα
Αρχική σελίδα
ΣΕ ΣΥΝΔΕΣΗ
Εχουμε 29 φιλοξενούμενους σε σύνδεση
Το ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας για την παράνομη διακίνηση Λιπασμάτων Εκτύπωση E-mail
24 03 2009

  Το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας είναι Ν.Π.Δ.Δ. και αποτελεί τον επίσημο σύμβουλο της πολιτείας σε θέματα Αγροτικής Πολιτικής (σύμφωνα με την τροποποίηση του ιδρυτικού του Νόμου 1474/84). Θέλοντας να επιτελέσει το ρόλο του με τον αποτελεσματικότερο τρόπο, σας αναφέρει τα παρακάτω:

 Η είσοδος της Βουλγαρίας στην Ε.Ε. και η κατάργηση των τελωνιακών ελέγχων με αυτήν, στους διασυνοριακούς μεθοριακούς σταθμούς Προμαχώνα Εξοχής και Ορμενίου, είχε ως αποτέλεσμα την ελεύθερη διακίνηση αγαθών από την Βουλγαρία προς την χώρα μας και ιδιαίτερα στην περιοχή μας. Μεγάλο μέρος των αγαθών που διακινούνται από τις ανωτέρω πύλες εισόδου είναι και τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα, το πολλαπλασιαστικό υλικό και κυρίως τα αζωτούχα και άλλοι τύποι λιπασμάτων.

  Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με την υπΆ Αρ. Πρωτ. 280008/2781 13-03-2008 εγκύκλιο του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Κ.Σκιαδά καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την νόμιμη διακίνηση τέτοιων λιπασμάτων, από τους εμπόρους αλλά και τους παραγωγούς για ιδία χρήση (υποβολή αίτησης, συνοδευτικά και πιστοποιητικά κ.λ.π.). Η συγκεκριμένη εγκύκλιος όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα, άλλα δεν έλαβε καθόλου υπόψη της τη φοροδιαφυγή που γίνεται, αφού ως γνωστό ο αγρότης που διακινεί αγροτικά εφόδια από την Βουλγαρία δεν πληρώνει Φ.Π.Α.. Τα εν λόγω γεωργικά εφόδια (Βουλγαρικής προέλευσης φυτοπροστατευτικά, πολλαπλασιαστικό υλικό & κυρίως λιπάσματα) διατίθενται στην εγχώρια αγορά σε πολύ καλύτερες τιμές από τα αντίστοιχα εγχώρια προϊόντα και κυρίως από τα λιπάσματα εγχώριας παραγωγής, λόγω της μη επιβάρυνσης τους με τον νόμιμο Φ.Π.Α., τις περισσότερες φορές (με συνοδευτικά έγγραφα μη νόμιμα ή αμφιβόλου προέλευσης).

 Την ¶νοιξη του 2008 παρατηρήθηκε αυξημένη και ανεξέλεγκτη διακίνηση λιπασμάτων από Βουλγαρία επειδή η διαφορά στην τιμή κυμάνθηκε από 3-5 ευρώ το σακί συσκευασίας των 50 κιλών λόγω και της παραπάνω φοροδιαφυγής.

 Επιπρόσθετα η ανεξέλεγκτη διακίνηση γεωργικών εφοδίων και ιδίως των φυτοπροστατευτικών ουσιών (με οδηγίες χρήσης στην Βουλγάρικη γλώσσα), αλλά και λιπασμάτων εγκυμονεί κινδύνους για τον καταναλωτή, για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και για την πρόκληση ζημιών στις καλλιέργειες για τις οποίες προορίζονται, λόγω ανακριβούς περιεκτικότητας της περιεχόμενης δραστικής ουσίας, αλλά και λόγω της απαγόρευσης πολλών δραστικών ουσιών στην Ε.Ε. οι οποίες όμως συνεχίζουν να κυκλοφορούν στην γείτονα χώρα.

 Για όλους τους ανωτέρω λόγους και προκειμένου να προστατευθεί η Γεωργική παραγωγή και η υγεία των καταναλωτών η οποία κινδυνεύει άμεσα, αλλά και να τηρηθεί η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (οδηγία 2003/2003 της Ε.Ε. για τα λιπάσματα) και η Ελληνική νομοθεσία (280008/2781 εγκύκλιος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων), αλλά και η κείμενη νομοθεσία κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικών ουσιών, οι Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, η πολλαπλή συμμόρφωση αλλά και η φορολογική νομοθεσία κ.α., που καταπατούνται κατάφωρα, προτείνουμε να γίνουν τα παρακάτω:

Α) Να γίνει πλήρης και εκτεταμένη ενημέρωση των αγροτών για τους κινδύνους που ελλοχεύει η ανεξέλεγκτη χρήση κυρίως των λιπασμάτων αλλά και των φυτοπροστατευτικών ουσιών, των οποίων η έγκριση έχει απαγορευτεί με αποφάσεις στην Ε.Ε., τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την υγεία του καταναλωτή, αφού οι συγκεκριμένες ουσίες απαγορεύτηκαν λόγω της επικινδυνότητας τους.

Β) Θέσπιση και εφαρμογή από τις αρμόδιες υπηρεσίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων σε όσους αγρότες προβαίνουν σε παράνομη διακίνηση αγροτικών εφοδίων από τη Βουλγαρία χωρίς να ενημερώνουν έγκαιρα το ΚΕΠΠΥΕΛ και δεν προσκομίζουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά όπως προβλέπει η υπΆ αριθμ 280008/2781 εγκύκλιος του ΥΠΑΑΤ( χημική ανάλυση του λιπάσματος, έλεγχος εκρηκτικότητας, ετικέτα στα Ελληνικά κ.α.). Ενώ ακόμα θα πρέπει να υποχρεώνονται οι εταιρίες παραγωγής-εισαγωγής λιπασμάτων και φυτοπροστατευτικών προϊόντων να αναγράφουν τις ενδείξεις συσκευασίας και στα Ελληνικά όπως προβλέπεται από την Ελληνική νομοθεσία και την οδηγία 2003/2003 της Ε.Ε. για τα λιπάσματα.

Γ)  Για να περιορισθεί η φοροδιαφυγή και η στρέβλωση της αγοράς πρέπει ο αγρότης που διακινεί γεωργικά εφόδια από Βουλγαρία η άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, μαζί με τα παραστατικά που προβλέπει η υπΆ άριθμ.280008/2781 εγκύκλιος του ΥΠ.Α.Α.Τ. να προσκομίζει και βεβαίωση καταβολής Φ.Π.Α. στη χώρα παραγωγής. Σε περίπτωση που στο τιμολόγιο δεν φαίνεται η καταβολή Φ.Π.Α. στην χώρα παραγωγής αυτός θα πρέπει να καταβάλετε στην χώρα μας. Έτσι θα αποφευχθούν οι περιπτώσεις φοροδιαφυγής ενδοκοινοτικού Φ.Π.Α. (κυκλική απάτη τύπου καρουζέλ) θέμα που αφορά και το Υπουργείο Οικονομικών όπως άλλωστε αναφέρεται στην εγκύκλιο του (ΠΟΛ 1144/2008 αρ. πρωτ. 1109798/5629/743/0014Δ)

Δ) Εκχώρηση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων και επαρκής στελέχωση των κατά τόπους ΚΕΠΠΥΕΛ για τον έλεγχο της νομιμότητας και την επιβολή κυρώσεων.

Ε) Οι Τελωνιακές – Αστυνομικές αρχές θα πρέπει να ελέγχουν τους μεταφορείς, αν διαθέτουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά, όπως άδειες για την μεταφορά επικινδύνων φορτίων, όπως είναι αυτά των λιπασμάτων και των φυτοπροστατευτικών ουσιών.

Στ) Προκειμένου για εμπόρους και εισαγωγείς θα πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός αδείας εμπορίας πάνω στα τιμολόγια. Αυτός ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται στους χώρους παραγωγής και κεντρικής διακίνησης των λιπασμάτων.

Ζ) Τα καταστήματα εμπορίας λιπασμάτων ελέγχονται επιμελώς με επιτόπιους ελέγχους από τα τοπικά ΚΕΠΠΥΕΛ και από τις αρμόδιες οικονομικές εφορίες και οι περιπτώσεις παρανομιών είναι ελάχιστες, ενώ στα εισαγόμενα από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές λιπάσματα, υπάρχει ασυδοσία και θα πρέπει να γίνονται επιτόπιοι έλεγχοι ώστε να ελέγχονται και οι αυθαίρετοι εισαγωγείς και να μη χάνονται δημόσια έσοδα.

Ζ) Σύσταση μεικτών συνεργείων ελέγχων από διάφορες υπηρεσίες, στα σημεία εισόδου ή στους οδικούς άξονες, όπως το ΚΕΠΠΥΕΛ, ΥΠ.Ε.Ε. (πρώην ΣΔΟΕ), Τελωνεία και Αστυνομικές Αρχές και σε συνεργασία με το Γενικό χημείο του Κράτους, να προβαίνουν στους απαραίτητους επιτόπιους και εργαστηριακούς ελέγχους των εισαγόμενων προϊόντων τόσο όσον αφορά τα νόμιμα παραστατικά τους, αλλά και τους απαραίτητους ποιοτικούς ελέγχους και γενικά ότι προβλέπεται από την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Παρακαλούνται οι ανωτέρω Δημόσιες Υπηρεσίες να προχωρήσουν σε συνεργασία μεταξύ τους για την διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων στους οδικούς άξονες και στα σημεία εισόδου της χώρας τουλάχιστον κατά την περίοδο Ιανουαρίου έως Μαΐου που διακινούνται οι μεγαλύτερες ποσότητες λιπασμάτων.

 Ζούμε σε μια εποχή που οι πρακτικές της ολοκληρωμένης διαχείρισης των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων τείνουν να γίνουν αυτονόητες, σε μια εποχή που προέχει η ασφάλεια των καταναλωτών και του περιβάλλοντος καθώς και η προστασία της εθνικής οικονομίας σε ένα έντονα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Σε μια τέτοια εποχή θεωρούμε ότι οι παραπάνω προτάσεις συμβάλουν στον να διαφυλαχθούν τα ανωτέρω και να τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες.

Για τη Διοικούσα Επιτροπή

Ο Πρόεδρος      Ο Γεν. Γραμματέας

 

 

Χαράλαμπος Χ. Χρυσανίδης    Δημήτριος Σ. Σωτηριάδης

 

Πίνακας Διανομής

1) Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

Δ/νση Εισροών Φυτικής Παραγωγής

Τμήμα Λιπασμάτων Εδαφολογίας και φυτών

2) Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ)

Κεντρική Υπηρεσία

Λ. Κηφισίας & Ιατρίδου 2

Τ.Κ. 11526 - ΑΘΗΝΑ

3) Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων Περιφερειακή Δ/νση Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

4) Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων Περιφερειακή Δ/νση Κεντρικής Μακεδονίας

5) Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων Τμήμα Δράσης Καβάλας

6) Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων Τμήμα Ναρκωτικών, Όπλων και Θαλασσίων Ελέγχων Αλεξανδρούπολης

7) Γενικό Χημείο του Κράτους Κεντρική Υπηρεσία & περιφερειακές Α.Μ.Θ. υπηρεσίες κατά νομό & Ν.Σερρών

8) Δ/νση Γεωργικής Ανάπτυξης Περιφέρειας Α.Μ.Θ.

9) Δ/νση Γεωργικής Ανάπτυξης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

10) Τοπικά Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης περιφέρειας Α.Μ.Θ. & Ν.Σερρών

11) Δ/νσεις Αγροτικής Ανάπτυξης Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης & Ν.Σερρών

12) ΚΕΠΠΥΕΛ Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης & Ν.Σερρών

13) Αστυνομικές Διευθύνσεις Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης & Σερρών

14)  Δ.Ο.Υ. Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης & Σερρών

15) Εισαγγελικές Αρχές Περιφέρειας Α.Μ.Θ. & Σερρών

 

Πίνακας Κοινοποιήσεων

1) Δ.Σ. ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

2) Παραρτήματα ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

3) Μέλη του παραρτήματος μας

4) Γεωπονικοί σύλλογοι

5) Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γεωπόνων (Π.Ο.Σ.Γ.)

6) Πανελλήνια Ένωση Γεωπόνων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΓΔΥ)

7) Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ)

8) Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Επαγγελματιών Γεωπόνων (ΠΟΣΕΓ)

9) Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επαγγελματιών Παραγωγών & Εμπόρων Λιπασμάτων (ΠΑΣΕΠ- ΕΛΙΠ)

10) Ελληνικός Σύνδεσμος Φυτοπροστασίας (ΕΣΥΦ)

11) Μόνιμη Επιτροπή Γεωργικών Εφοδίων του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

12) Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών

13)Βιομηχανίες Λιπασμάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Κεντρ. Μακεδονίας

14) Εταιρίες εμπορίας λιπασμάτων

Τελευταία ενημέρωση: ( 24 03 2009 )
All rights reserved. Copyright © 2005 by Cotton.Net
Powered by D.T. CdMania WDG
Οι χρήστες της παρούσας ιστοσελίδας αποδέχονται πλήρως τους [ΟΡΟΥΣ]
και αναγνωρίζουν ότι θα δεσμεύονται από αυτούς σε κάθε χρήση της.Για κάθε διαφορά, αρμόδια είναι τα Δικαστήρια Σερρών.
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

Κατασκευή ιστοσελίδων Thess-Website